poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Chudnij aktywnie!

Wiele razy podejmujemy nierówną walkę z odchudzaniem. Stosujemy diety, połykamy masę tabletek oraz suplementów diety. Niestety często okazuje się to złudne, i obrastamy w tłuszcz siedząc bezczynnie. Jest jednak ratunek! Intensywne i krótkie ćwiczenia dla każdego, które sprawią, że nasili się nasz metabolizm, a konkretne grupy mięśni wzmocnią się i zaczną pracować intensywniej!

Już nigdy odchudzanie nie będzie kojarzyło się z wyrzeczeniami. Wystarczy poświęcić na owe ćwiczenia maksymalnie pół godziny dziennie. Nie są do nich potrzebne żadne przyrządy, nie jest koniecznym odwiedzanie siłowni i płacenie za drogie karnety. Nie musimy nawet wychodzić z domu. Wszystko, czego potrzeba aby zacząć skuteczne odchudzanie to mata lub zwykły koc albo ręcznik, na którym możemy się położyć. Zaczynając powoli, bez jakiejkolwiek presji wykonywać będziemy zestaw trzech ćwiczeń, po dwadzieścia powtórzeń każde. Mamy je powtarzać przez pół godziny z odpowiednimi, ustalonymi przez nas i nasz organizm przerwami. Pół godziny to naprawdę niewiele, aczkolwiek efekty są wymierne już po kilku tygodniach. Nasze ciało będzie wyglądało lepiej, np. mięśnie brzucha, na których osadza się dużo tkanki tłuszczowej, po aktywnej pracy staną się twardsze, a "oponka" szybko zniknie. W tak niewielkim czasie można zrobić naprawdę wiele dla siebie i swojego zdrowia. CGA800

Kilka ćwiczeń, pół godziny dziennie i wiele satysfakcji gwarantowane. Zróbmy to, i nie dajmy otyłości pokonać naszego hartu ducha, niech przyświeca nam cel, którym jest piękna sylwetka i dobre samopoczucie!

środa, 30 kwietnia 2014

Odchudzanie z kawą

  • Jakiś czas temu w internecie i telewizji pojawił się nowy „cud” na odchudzanie – zielona kawa tabletki. Czym jest tak popularna zielona kawa i jakie są korzyści z jej zażywania?
  • Czarną kawę zna każdy i każdy wie, jak wyglądają jej ziarna. Nie każdy może zdawać sobie sprawę z faktu, że czarna kawa, zanim stanie się „czarna”, musi być poddana procesowi palenia, a przed tym procesem jej ziarna są... zielone! Dzięki procesowi palenia czarna kawa zyskuje barwę i charakterystyczny aromat i gorzki posmak, ale za to traci wiele wartości, które ma kawa zielona.
  • Za wszystkie te wartości w zielonej kawie odpowiada CGA, czyli kwas chlorogenowy, który podczas palenia ulega rozpadowi i dlatego nie występuje w kawie czarnej. CGA wchodzi w reakcje z kofeiną, dzięki czemu spowalnia proces przyswajania przez organizm glukozy. Oznacza to mniejszą ilość odkładającego się tłuszczu, co pozwala nam szybciej chudnąć. Dodatkowo kwas chlorogenowy ma także właściwości bakteriobójcze, oczyszcza organizm z toksyn i obniża ciśnienie.
  • Badania dowodzą, że substancje, które są zawarte w tabletkach green coffee, skutecznie wspomagają kurację odchudzającą, przyspieszając nawet o 400% szybkość spalania tkanki tłuszczowej.
  • Szybkie i skuteczne zrzucanie zbędnych kilogramów to marzenie każdej kobiety. Dzięki zielonej kawie, to marzenie może się szybko spełnić.

poniedziałek, 31 marca 2014

Jak wybrać tabletki odchudzające?

Na rynku coraz częściej można znaleźć różnego rodzaju suplementy diety, które mogą skutecznie wspomagać proces odchudzania. Szczególną popularnością od pewnego czasu cieszą się tabletki na odchudzanie, dzięki którym można uzyskać wymarzoną szczupłą sylwetkę. Tego rodzaju suplementy diety to bez wątpienia doskonałe wsparcie w walce z nadprogramowymi kilogramami. Zanim jednak sięgniemy po tego rodzaju preparaty, warto zdać sobie sprawę, jakie związki powinny zawierać najlepsze tabletki odchudzające. Wybór tabletek na odchudzanie jest na rynku naprawdę bardzo duży. Jeśli jednak zależy nam na naprawdę skutecznej walce z tkanką tłuszczową, wówczas powinny nas zainteresować przede wszystkim takie preparaty, które będą zawierać w swoim składzie na przykład ekstrakt z zielonej herbaty, zielonej kawy lub wyciąg z jagód Acai. Zielona herbata to dość często polecany produkt w walce z otyłością. Szczególne cenne właściwości ma ekstrakt z zielonej herbaty, w którym znajduje się istotna substancja z grupy flawonoidów. To właśnie ona oczyszcza organizm i ułatwia usuwanie zbędnych produktów przemiany materii. Dzięki niej walka z tkanką tłuszczową jest znacznie bardziej efektywna. Z kolei wyciąg z jagód Acai to składnik, który w dużej mierze zwiększa tempo procesów metabolicznych. Zielona kawa natomiast zawiera bardzo cenny kwas chlorogenowy, który w połączeniu z kofeiną przyspiesza przemianę materii, zmniejsza uczucie głodu i oczyszcza organizm.


Jeśli chcemy sięgnąć po naprawdę skuteczne tabletki na odchudzanie, wówczas warto wybrać taki preparat, który został opracowany na bazie naturalnych składników. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nasze odchudzanie będzie nie tylko zdrowe, ale i bezpieczne. 

środa, 26 marca 2014

Czy tabletki odchudzające działają?

Wiele osób myśląc obecnie o odchudzaniu, decyduje się na utratę zbędnych kilogramów przy użyciu różnego rodzaju preparatów. Tabletki odchudzające są bardzo różne, słabsze i mocniejsze, jedne na receptę, inne nie, są także produkty stworzone wyłącznie na bazie naturalnych składników. Wiele osób, zanim połknie pierwszą tabletkę, zastanawia się, czy w ogóle ona zadziała. Jak to zatem jest ze skutecznością omawianych tabletek? Po pierwsze należy uświadomić sobie to, że na cuda nie powinniśmy liczyć. Jeśli nastawimy się na to, iż tylko i wyłącznie dzięki łykaniu tabletek schudniemy w ciągu tygodnia czy miesiąca 10 kilogramów, możemy się bardzo rozczarować. Tabletki odchudzające są jak najbardziej skuteczne, ale tylko w połączeniu ze zbilansowaną dietą i ćwiczeniami. Leżąc na kanapie i oglądając telewizję nie schudniemy! Jeśli zaś będziemy ćwiczyć i zwracać uwagę na to, co jemy, mamy szansę uzyskać wspaniałe efekty - tym wspanialsze i szybsze, jeśli dobierzemy odpowiednie tabletki. Skład większości tabletek jest bardzo podobny (często powtarzają się
takie składniki jak kofeina, chrom czy l-karnityna). Składniki zawarte w tabletkach mają za zadanie przyspieszyć metabolizm, a tym samym proces spalania tkanki tłuszczowej. Należy pamiętać o tym, aby dokładnie przeczytać ulotkę przed rozpoczęciem kuracji i absolutnie zawsze stosować się do sposobu dawkowania. Przyjęcie większej dawki produktu nie musi poskutkować szybszą utratą wagi, na pewno jednak może nam bardzo zaszkodzić. A nie o to przecież chodzi, aby się truć, a o to, aby rozsądnie korzystać z dobrodziejstw, jakie daje nam współczesna medycyna.  

piątek, 2 listopada 2012

Dieta South Beach

To dieta doskonała dla każdego łasucha. Jemy same pyszności, a mimo to chudniemy. Czy to w ogóle możliwe?
Dieta South Beach - nazywana również dietą Plaż Południa – została opracowana przez amerykańskiego kardiologa dr. Arthura Agatstona. Na podstawie obserwacji pacjentów stwierdził, że zalecane diety przez lekarzy nie przynoszą pożądanych efektów. Opracował więc własny system odżywiania, który jak się okazało, jest dobry i dla serca i dla sylwetki. Jest to dieta, a właściwie sposób odżywiania, na całe życie.


Polega na ograniczeniu jedzenia wysoko przetworzonych węglowodanów (np. białego pieczywa, makaronu), które są szybko trawione, co powoduje, że zaraz jesteśmy głodni. Należy także unikać tłuszczów nasyconych (np. masło, smalec). W jadłospisie powinny się znaleźć białka, węglowodany złożone i tłuszcze nienasycone (oliwa z oliwek, olej rzepakowy).

Dieta podzielona jest na trzy fazy. Pierwsza faza trwa dwa tygodnie, a długość trwania drugiej fazy zależy od tego ile jeszcze chcemy schudnąć. Faza trzecia, to dieta na całe życie. Na początku diety trzeba jeść produkty o jak najniższym IG (indeksie glikemicznym), potem można włączać z powrotem do jadłospisu produkty o wyższym IG. Podczas odchudzania w pierwszej fazie należy zażywać multiwitaminę i praparaty wapniowe. biust

Nim przystąpimy do tej diety musimy poznać jej minusy. W fazie pierwszej zakazane jest picie napojów z kofeiną (kawa, herbata, coca-cola). Nie wolno również pić żadnego alkoholu, nawet lampki wina. Podczas tej fazy możemy czuć się zmęczeni, rozdrażnieni, ogólnie słabi. Będzie to wynikiem nagłego obniżenia poziomu cukru we krwi. Stan ten jest jednak krótko trwały, powinien ustąpić w drugiej fazie. Niestety też w pierwszej fazie nie możemy jeść żadnych owoców, gdyż mają dużo cukrów prostych, które są szybko trawione.

Kto nie może stosować tej diety?

osoby z obniżonym poziomem cukru we krwi
chorzy na cukrzycę muszą najpierw skonsultować się z lekarzem
osoby z wysokim poziomem cholesterolu we krwi powinny ograniczyć spożycie jajek i zastąpić je np. rybami i drobiem.
Faza I

Produkty dozwolone:

wołowina (chude kawałki, polędwica, pręga)
wieprzowina (szynka gotowana, polędwica)
cielęcina (antrykot, udziec, sznycel)
drób bez skóry (pierś kurczaka, indyka)
owoce morza
orzechy (około 15-20 sztuk dziennie)
ser bez tłuszczu lub light (feta, mozzarela, parmezan, twarożek wiejski 1-2% tłuszczu)
warzywa (bakłażan, brokuły, cukinia, kalafior, kapusta, ogórek, sałata, seler naciowy, groszek, ciecierzyca, soczewica, szpinak, szparagi)
tłuszcze (oliwa z oliwek, olej rzepakowy)
jajka bez ograniczeń
przyprawy i dodatki (bulion, chrzan, pieprz, wszystkie przyprawy bez cukru)
słodycze do 75 kcal dziennie (czekolada bez cukru, kakao bez cukru, guma do żucia bez cukru, słodzik)
napoje (2 litry wody niegazowanej)
Produkty zabronione:

wołowina (mostek, wątróbka, żeberka, inne tłuste kawałki)
wieprzowina (żeberka)
drób (gęś, kaczka, parówki drobiowe, skrzydełka z kurczaka)
ser ( brie, edamski, wszystkie tłuste)
warzywa (buraki, kukurydza, marchew, ziemniaki, pomidory -można zjeść jeden)
owoce (wszystkie również soki owocowe, nawet te niesłodzone)
nabiał (wszystkie przetwory mleczne: jogurt, lody, mleko, mleko sojowe)
produkty bogate w węglowodany ( chleb, ciasta, ciastka, owsianka, makaron, płatki śniadaniowe, ryż)
inne (napoje z kofeiną, woda gazowana, alkohol)
Faza II

Najgorsze już za Tobą. Teraz można do jadłospisu włączać produkty o większej zawartości węglowodanów. Należy jednak zwrócić uwagę, jak te produkty wpływają na nasz organizm. To, ile trwa ten etap, zależy od ciebie - zakończysz go, gdy osiągniesz wymarzoną wagę.

Do diety możemy włączyć:

owoce (brzoskwinie, czereśnie, grejpfruty, gruszki, jabłka, jagody, kiwi, melon, pomarańcze, truskawki, winogrona)
warzywa (fasolka, bób)
nabiał (mleko 1%, jogurt naturalny bez tłuszczu, jogurt owocowy light)
produkty zbożowe ( kromka pieczywa pełnoziarnistego, płatki owsiane zwykłe, płatki śniadaniowe)
Można jeść, ale rzadko:

produkty zbożowe ( pieczywo pszenne białe, ciasto, ciastka, makaron, naleśniki, płatki kukurydziane, ryż biały)
warzywa (buraki, ziemniaki, marchew, kukurydza)
owoce (ananas, arbuz, banany, rodzynki, soki owocowe)
słodycze (dżem, lody, miód)
Faza III

Masz już idealną wagę i teraz musisz ją tylko utrzymać. Dlatego w tej fazie dieta South Beach przestaje być odchudzającą, a staje się zdrowym sposobem odżywiania, który możesz stosować już zawsze. W tej fazie nie ma listy produktów dozwolonych i zakazanych. Sami decydujemy, co jemy. Ważne jest, aby większość produktów miała niski indeks glikemiczny. Najlepiej, aby jeść produkty o IG do 60, zróbmy sobie taką tabelę i przyklejmy na lodówce. Oczywiście, może się tak zdarzyć, że kiedyś drastycznie naruszymy zasady zdrowego odżywiania i zaczniemy tyć. Należy wówczas wrócić na dwa tygodnie do fazy 1, a po odzyskaniu prawidłowej wagi znów łagodnie przejść do fazy 3.

Przykładowe jadłospisy w fazie 1.

śniadanie: szklanka soku warzywnego - omlet z warzywami - kawa bezkofeinowa lub herbata ziołowa
przekąska poranna: łodyga selera naciowego serkiem topionym light
obiad: talerz sałatki (salata, ogórek, zielona papryka, pomidor, sos winegret)
podwieczorek: chłodnik gazpacho
kolacja: łosoś z grilla - szparagi gotowane na parze - sałatka orientalna
deser: krem cytrynowy z serka ricota
śniadanie: szklanka soku pomidorowego - jajecznica z 2 jaj z ziołami (np. szczypiorek, natka) - 2 plasterki gotowanej szynki - kawa bezkofeinowa lub herbata ziołowa
przekąska poranna: 2 plasterki chudego żółtego sera
obiad: sałatka krabowa - galaretka light (bez cukru)
podwieczorek: 2 plasterki chudego sera mozzarela - 2 plasterki pomidora - łyżeczka oliwy z oliwek i kilka kropli octu balsamicznego - pierz
kolacja: pierś kurczaka z grilla - papryka - bakłażan lub cukinia z grilla - brokuły gotowane na parze
deser: krem migdałowy (przepis tak jak cytrynowy, zamiast zapachu waniliowego i skórki cytryny dodaj zapach migdałowy)
śniadanie: szklanka soku z marchwi i selera - jajko na twardo - 2 plasterki szynki - sałata - kawa bezkofeinowa lub herbata ziołowa
przekąska poranna: 2 roladki z indyka
obiad: sałatka z tuńczykiem
podwieczorek: twarożek wiejski light z rzodkiewkami i szczypiorkiem
kolacja: polędwica po angielsku - puree kalafiorowe - talerz sałatki ( sałata, ogórek, papryka, pomidor) - sos winegret
deser: galaretka bez cukru
Przykładowe jadłospisy w fazie 2:

śniadanie: szklanka pokrojonych truskawek - niedzielna owsianka - kawa bezkofeinowa lub herbata ziołowa
przekąska poranna: jajko na twardo
obiad: kanapka z pieczonym schabem (pieczywo pełnoziarniste, sałata, pomidor, cebula, 2 plasterki schabu, musztarda)
podwieczorek: gruszka z łyżką chudego twarożku
kolacja: kurczak smażony z warzywami - sałatka z ryżem
deser: 1/4 melona *śniadanie: płatki śniadaniowe z jagodami i szklanką jogurtu bez tłuszczu - kawa bezkofeinowa lub herbata ziołowa
przekąska poranna: małe zielone jabłko
obiad: sałatka drobiowa z jabłkiem - pieczone pomidory
podwieczorek: jogurt 0%
kolacja: dorsz pieczony w folii - sałatka cesarska
deser: pistacje w czekoladzie

Dieta poświąteczna

Nawet jeśli udało ci się uchronić przed niestrawnością, żołądek z pewnością będzie ci wdzięczny jeśli po świetach dasz mu trochę odetchnąć. Wypróbuj prostą, lekką dietę, która przywróci ci energię i sprawi, że ze spokojem sięgniesz po swoją sylwestrową kreację.
 
Dzień 1

ŚNIADANIE: kawa lub herbata bez cukru, kromka chleba pełnoziarnistego z 30 g twarożku posypanego szczypiorkiem 

II ŚNIADANIE: jabłko 

OBIAD: 3 ziemniaki ugotowane w mundurkach, 2 łyżki twarożku z ziołami 

PODWIECZOREK: banan 

KOLACJA: kromka chleba chrupkiego, posmarowanego cienko masłem, surówka z pomidora z dodatkiem startej marchewki, 1/2 jabłka, 1/4 białej rzodkwi, skropiona sokiem z cytryny i posypana 2 łyżkami szczypiorku http://www.odchudzanie-skuteczne.pl

Dzień 2

ŚNIADANIE: kawa lub herbata bez cukru, 2 łyżki płatków owsianych z 2 łyżkami chudego naturalnego jogurtu, sok pomarańczowy

II ŚNIADANIE: grejpfrut 

OBIAD: 2 kromki chrupkiego pieczywa, plaster piersi kurczaka usmażony na łyżce oleju, 1/2 porcji szpinaku mrożonego, podduszanego z łyżką masła i roztartym czosnkiem, przyprawionego 2 łyżkami jogurtu 

PODWIECZOREK: 50 g suszonych moreli 

KOLACJA: jajko sadzone, pokrojona w kostkę papryka (100g), duszona z połową cebuli i 1 łyżeczką posiekanej natki, 1/2 kromki chleba ziarnistego. 

Dzień 3

ŚNIADANIE: kawa lub herbata bez cukru, kromka pełnoziarnistego chleba z plastrem chudego mięsa lub szynki, jogurt 

II ŚNIADANIE: jabłko 

OBIAD: 2 łyżki ugotowanego na sypko ryżu, 50 g pokrojonej piersi kurczaka, usmażonej, a nastepnie duszonej przez 10 minut z 50 g brokułów, 50 g pokrojonej w kostkę marchwi, 1/2 siekanej cebuli oraz 1/8 wywaru z warzyw, posypanej 1/2 pęczka szczypiorku 

PODWIECZOREK: 2 kiwi 

KOLACJA: 1/2 główki zielonej sałaty z 50 g tuńczyka z puszki i pokrojonym w cząstki pomidorem polanym sosem winegret, kromka chrupkiego chleba.

Dieta optymalna

Chyba żadna inna dieta nie wzbudza tylu kontrowersji, ile krąży wokół Diety Optymalnej dr J. Kwaśniewskiego. Zwolennicy mówią o wyleczeniu się z długotrwałych chorób i poprawie zdrowia oraz kondycji. Lekarze jednak wskazują negatywne konsekwencje dłuższego stosowania tego typu żywienia.
 
Niezależnie jednak od ostrzeżeń środowisk medycznych, dieta Optymalna zdobywa ciągle nowych zwolenników. Na czym polegają jej zasady?

Dużo tłuszczu, mało węglowodanów

Różnice między dietą Optymalną, a sposobem żywienia zalecanym przez dietetyków oraz lekarzy, najłatwiej jest przedstawić w tabeli. Istotny jest tu bowiem wzajemny stosunek spożywanego białka, tłuszczy i węglowodanów:

Dieta Optymalna

białka: 1
tłuszcze: 2,5 – 3,5
węglowodany: 0,5

zalecenia żywieniowe

białka: 1
tłuszcze: 0,9
węglowodany: 3,7

Jak więc widać od razu, dieta Optymalna zakłada spożywanie dużych ilości tłuszczu, ograniczenie natomiast podaży węglowodanów.

Żywienie Optymalne – co zaleca, a co ogranicza?

Ponieważ według diety Optymalnej należy jeść dużo tłuszczu, a mało węglowodanów – posiłki składają się głównie z różnego rodzaju mięs, przy których przyrządzaniu nie należy się przejmować możliwością gotowania na parze.

Wyznaczniki poprawnego żywienia są dość szczegółowe, z grubsza jednak wyglądają tak:

Zalecane jest spożywanie:

dużych ilości tłuszczu: masła, smalec, słonina, oleje roślinne, tłuste mięsa (kaczka, wieprzowina), tłuste wędliny (salcesony, pasztety), podroby, galarety mięsne, chrząstki, tłuste rosoły. sporej ilości jaj – ok. 4 dziennie lub więcej serów, śmietany, mleka tłustych potraw – np. smażonych na smalcu czy łoju

Zalecane jest ograniczanie:

cukrów, słodyczy, miodu, słodkich napojów owoców i przetworów owocowych kaszy, ryżu, potraw mącznych grochu, fasoli pieczywa

Najważniejsze jest jednak zachowanie odpowiedniej (zdaniem autora diety) proporcji tłuszczy, białka i węglowodanów. Spożywa się przy tym 2-3 posiłki dziennie – nie jest to sztywna reguła, jednak przy tak dobranym pokarmie niewątpliwie człowiek czuje się nasycony, często nawet jednym tylko posiłkiem w ciągu dnia.

Dlaczego dieta budzi kontrowersje?

W pierwszym okresie stosowana diety Optymalnej rzeczywiście, wiele osób znacznie traci na wadze i zyskuje w związku z tym lepsze samopoczucie oraz zmniejszenie się dolegliwości zdrowotnych. Lekarze są jednak zdania, że długoterminowe szkody wyrządzone takim sposobem odżywiania są bardzo poważne.

Pozytywne rezultaty, jakie odczuwają osoby stosujące dietę Optymalną, wiążą się głównie z utratą wagi. Osoby chore na cukrzycę czują się podczas żywienia Optymalnego lepiej, jest to jednak prostym następstwem spożywania mniejszej ilości węglowodanów – czasami więc rzeczywiście, ich zapotrzebowanie na insulinę spada.

Są to jednak efekty widoczne – co zaś z niewidocznymi?

Lekarzy martwi przede wszystkim miażdżyca, której zgodnie z aktualnym stanem wiedzy, dieta Optymalna bardzo sprzyja. Podczas przeprowadzonego przez dr Richarda Fleminga badania wykazano, że stosowanie żywienia Optymalnego przez okres 12 miesięcy pogarsza znacznie wartości markerów miażdżycowych. W badanej grupie efekty po roku były następujące:

Całkowity cholesterol wzrósł o 4%, zła frakcja cholesterolu LDL o 6%, dobra frakcja HDL obniżyła się o 6%, współczynnik całkowitego cholesterolu do frakcji dobrego wzrósł o 10%.

Poziom trójglicerydów wzrósł o 5,5%, homocysteiny o 12,4%, lipoprotein alfa o 31%, zaś fibrynogenu o 12%.

Są to niestety zmiany, których stosujący dietę Optymalną nie mogą zauważyć na podstawie swojego samopoczucia – wprost przeciwnie: przez długi czas będą czuć się dobrze, lepiej niż wcześniej, ponieważ ich waga spadła. Skutki takiego odżywiania widoczne są dopiero po wielu latach – wówczas jednak może być już za późno na to, aby zmniejszyć skutki postępującej miażdżycy.